뒤집어 생각하기.
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If we're worried about what the user is going to say about the system, let's show it to them sooner and more often rather than later and less often. That's one of the games I always play -- the OppositeGame. If anyone states something as the truth, I always reverse the polarity and ask myself, "What would be true about the opposite?" --KentBeck
If we're worried about what the user is going to say about the system, let's show it to them sooner and more often rather than later and less often. That's one of the games I always play -- the OppositeGame. If anyone states something as the truth, I always reverse the polarity and ask myself, "What would be true about the opposite?" --KentBeck
WikiWiki ¶
"어떻게 하면 좀 더 보안을 철저히 해서 남의 글에 손을 못대게 할까?"라는 질문에 대해 역발상을 한 것. 오히려 반대로, 남의 글에 손대는 것을 장려하면 어떨까?
느린 엘레베이터 ¶
AreYourLightsOn에 소개된 이야기. 엘레베이터 속도가 느린 것이 문제가 되지 않도록 각층 엘레베이터 입구에 거울을 비치했다. 그런데 여기에 누가 낙서를 했다. "어떻게 하면 낙서를 못하게 할까?"에 역발상법을 적용해서, 아예 낙서를 장려하면 어떨까? 거울에 크레용과 지우개를 달아놓고, 그걸 메모판으로 쓰게 했다.